uppdateras

Fox News-ägaren och mediemogulen – Rupert Murdoch – själv beslutade att ge nyhetsankaret Tucker Carlson sparken. Detta enligt uppgifter till LA Times.

När Fox News under gårdagen, knappt en vecka efter uppgörelsen med rösträkningsföretaget Dominion, meddelade att man bryter med Tucker, hette det bara att partnerna ”enats om att gå skilda vägar”.

Men enligt källor till LA Times på Fox News, säger man att en kommande rättsprocess ligger bakom beslutet att peta Fox-profilen. Enligt dem ska det vara stämningen från den tidigare Fox-producenten Abby Grossberg, som hävdar att hon utsatts för sexism och antisemitism under arbetet med ”Tucker Carlson Tonight”, som tvingar Carlson att lämna kanalen.

REDAKTIONEN

Relaterat

Valfusket i USA: förlikning mellan Fox News och Dominion

Joe Bidens hemliga resplan hittad på gata i Belfast

Vi kommer byta ekonomiskt system – allt fler misstror banksystemet

Förtroendet för bankerna rasar i ny mätning i USA

Trumps arresterande har diskuterats av myndigheter i USA

KRÖNIKA: Tydliga samband. Kina, Ryssland och USA samarbetar?

Hunter Biden stämmer datorverkstad för att ha läckt personlig data

Print Friendly, PDF & Email

About Author

Jobb i Sverige