världsordning

Rösträkningsföretaget Dominion Voting Systems och amerikanska mediejätten Fox News har nått en förlikning. Det rapporterar flera amerikanska medier.

Fox News har anklagats av Dominion för att medvetet ha spridit påståenden om att Dominion riggat presidentvalet 2020. Företaget hade stämt Fox News på motsvarande drygt 16 miljarder kronor, i ett fall som beskrivits som historiskt.

Beskedet om förlikning kom precis innan rättegången skulle starta på tisdagskvällen svensk tid.

REDAKTIONEN

Relaterat

USA-VALET: Valets vindar har vänt? Dominion – inkorrekta valsedlar m.m

KRAKEN har nu offentliggjorts i Georgia av Sidney Powell!

USA-VALET: Presskonferens och svensk media uteblir om bevisföringen

DOJs beslut påvisar misstanke om valfusk

KRÖNIKA: Jag anser att Marcus Oscarsson är djupt oetisk i sin rapportering

USA-VALET: Se FILM som visar hur röstningsmaskin från Dominion hackas

USA-VALET: Visselblåsare har kommit fram – berättar att valet var manipulerat

USA-VALET: Demokratiska partiets personal äger programvaran för rösträkningen i 33 stater

Print Friendly, PDF & Email

About Author

Jobb i Sverige